Het OPCIforum
Algemeen forum over Cochleaire Implantatie

Het is nu ma 17.06.2019 15:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
    Afdrukweergave Vorig onderwerp | Volgend onderwerp   
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21.03.2019 11:51 
Offline
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Geregistreerd: di 24.10.2017 16:52
Berichten: 24
Dag, ik ben heel erg benieuwd naar het volgende: heeft iemand van jullie het vermoeden dat je CI een conflict veroorzaakt met je smartphone? Ik heb nu ruim een jaar mijn CI (Nucleus 7) en in oktober 2018 heb ik een nieuwe smartphone aangeschaft (Samsung A6). inmiddels is mijn telefoon al twee keer aangeboden voor reparatie en elke keer kreeg ik de verzekering van de verkoper dat de telefoon helemaal vernieuwd was van binnen. Bij de derde keer dat ik mijn telefoon (weer problemen) in de winkel bracht, kreeg ik een splinternieuwe telefoon. Nu, na een paar weken, doet zich weer hetzelfde euvel voor.
Gelukkig valt het probleem nog onder garantie, maar dit is toch vreemd? Bij Samsung weet men het ook niet meer.
Het gaat om het volgende: foto's op de telefoon komen niet scherp in beeld en als ik doorveeg naar de volgende foto, wordt het scherm gewoon zwart. Ik word er een beetje moedeloos van.
Ik heb de schuld al eens gegeven aan de apps die op de telefoon staan, maar dat kan het probleem ook niet zijn: ik heb er niets bijzonders op staan. Of kan het de Nucleus app van Cochlear zijn?
Herkent iemand dit probleem?
Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet,

Niek Oele


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23.03.2019 10:11 
Offline
Gevorderd
Gevorderd
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08.12.2017 17:49
Berichten: 58
Goedemorgen,

Ik heb de samsung A4 al jaren en nooit problemen gehad. Dus bij gaat het probleemloos.

_________________
Wijsheid is wat het hart zegt.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23.03.2019 13:23 
Offline
Expert
Expert

Geregistreerd: zo 03.03.2013 21:11
Berichten: 459
Ik heb vorig jaar de Samsung J6 gekocht en alles werkt als een zonnetje.
Je zou haast denken dat jouw toestel een maandagmorgentoestel is. Kun je wel met je CI communiceren via de Nucleus app op je telefoon?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23.03.2019 15:37 
Offline
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Geregistreerd: di 24.10.2017 16:52
Berichten: 24
Hartelijk dank voor de reacties.
Maandagtoestel? Dan zou ik 2 maandagtoestellen achter elkaar hebben moeten krijgen; lijkt me niet zo waarschijnlijk...
Maar ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die problemen ervaren in de combinatie CI (nucleus 7) met een Samsung A6.
En ja, ik kan mijn telefoon kan prima overweg met de app.
Groeten,

Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25.03.2019 12:05 
Offline
Expert
Expert

Geregistreerd: wo 11.03.2015 12:19
Berichten: 1725
Hoi Niek,

Hoe zoek je uit of het aan de CI ligt of aan de smartphone? Wat doet jouw smartphone als je de processor uit staat?
Ik weet het niet....of moet je nog ergens in de instellingen iets aanvinken (of uitzetten?) voor compatibiliteit? Want de Nucleus 7 kan samenwerken met CI!!! Ik weet wel iemand met Nucleus 7, maar niet met smartphone.

Marja

_________________
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25.03.2019 20:19 
Offline
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Geregistreerd: di 24.10.2017 16:52
Berichten: 24
Dag Marja,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb al van alles geprobeerd, maar wat jij aanreikt is me nog ontschoten. Dat ga ik binnenkort eens uitzoeken.
Vr. gr.,

Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25.03.2019 21:01 
Offline
Expert
Expert

Geregistreerd: wo 11.03.2015 12:19
Berichten: 1725
Dank je wel :-)

Laat je het weten als je het euvel gevonden hebt?

Marja

_________________
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25.03.2019 21:02 
Offline
Expert
Expert

Geregistreerd: wo 11.03.2015 12:19
Berichten: 1725
Citaat:
Want de Nucleus 7 kan samenwerken met CI!!!
Oeps, ik bedoelde dat Nucleus7 kan samenwerken met mobiele telefoon.

_________________
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02.04.2019 12:26 
Offline
Expert
Expert

Geregistreerd: wo 11.03.2015 12:19
Berichten: 1725
ik heb gelogeerd bij een CI-drager met Nucleus 7, maar helemaal vergeten om iets te vragen!
Wat zou ik vragen?

_________________
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02.04.2019 14:24 
Offline
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Geregistreerd: di 24.10.2017 16:52
Berichten: 24
Of die persoon problemen ervaart bij het gebruik van zijn/haar Samsung. En dan met name het gebruik van de fotogalerij.
Vr. gr.,

Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02.04.2019 14:55 
Offline
Expert
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19.07.2014 13:58
Berichten: 377
Woonplaats: Voorburg
Hallo Niek,

Ik ben niet voldoende bekend met de N7 in relatie tot het probleem dat je ervaart.

Dit probleem heb ik wel eens voorbij zien komen in een van de Facebookgroepen. De oplossing staat me niet meer helder voor de geest. Ik herinner me wel dat degene die dit probleem indertijd noemde contact heeft gehad met de firma Cochlear. Zij wisten de oplossing.

Wellicht is het handig dit probleem aan ze voor te leggen?
https://www.cochlear.com/nl/contact/contact-us

Een bezoek aan een workshop van Cochlear kan wellicht ook zinvol zijn.
https://www.cochlear.com/nl/home/connec ... gebruikers

Met vriendelijke groet,
Henk van Rees

_________________
Coördinator OPCI huiskamerbijeenkomsten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02.04.2019 18:51 
Offline
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Geregistreerd: di 24.10.2017 16:52
Berichten: 24
Bedankt voor de tips, Henk. ik ga er mee aan de slag.
Tot zaterdag misschien?
Groeten,

Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03.04.2019 12:45 
Offline
Expert
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19.07.2014 13:58
Berichten: 377
Woonplaats: Voorburg
Graag gedaan Niek.

Heel graag tot zaterdag. Met veel plezier heb ik mogen meewerken aan de voorbereidingen van deze dag, en zal er zeker zijn.

Overigens, zaterdag is er voor, na en tijdens het programma een informatiemarkt. Ook Cochlear is er met een stand. Neem je spullen mee zou ik zeggen, een heel mooie gelegenheid om te overleggen met de medewerkers van Cochlear.

Groet en tot zaterdag in Nijkerk,
Henk

_________________
Coördinator OPCI huiskamerbijeenkomsten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03.04.2019 16:06 
Offline
Forum Beheerder
Forum Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 25.08.2007 00:08
Berichten: 1326
Laat je weten wat de reden van het probleem en wat de oplossing was Niek?

_________________
Hartelijke groet van TC living in harmony with my freedom


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03.04.2019 17:24 
Offline
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Geregistreerd: di 24.10.2017 16:52
Berichten: 24
Henk, helaas is er een kink in de kabel gekomen voor a.s. zaterdag. Vanmorgen hoorde ik dat mijn zwager overleden is en dat de crematie zaterdag is. Ik zal dus niet in Nijkerk kunnen zijn.

En ja, als ik iets weet over een oplossing, zal ik dat hier melden.
Groeten,

Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03.04.2019 17:42 
Offline
Expert
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19.07.2014 13:58
Berichten: 377
Woonplaats: Voorburg
Wat een triest nieuws, gecondoleerd.

Sterkte en een hartelijke groet,
Henk

_________________
Coördinator OPCI huiskamerbijeenkomsten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04.04.2019 15:05 
Offline
Expert
Expert

Geregistreerd: wo 11.03.2015 12:19
Berichten: 1725
Gecondoleerd!

Marja

_________________
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04.04.2019 19:03 
Offline
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Geregistreerd: di 24.10.2017 16:52
Berichten: 24
Dank jullie wel.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06.04.2019 00:50 
Offline
Gevorderd
Gevorderd

Geregistreerd: wo 16.05.2012 05:09
Berichten: 78
Wat jammer van je zwager. Gecondoleerd.

Met koppelen mobiel-CI heb ik geen ervaring maar ik wil het ook niet., de koppeling dus.
Ik heb trouwens een Nucl-6.
Waarom niet. Ik begrijp de voordelen, maar de mobielfabrikant is niet transparant. Dwz dat ik geen doorkijk krijg op wat ze nog meer doen behalve wat de app toont, zegt te kunnen.
Dat klinkt misschien achterdochtig, maar mijn ervaring is, dat vaak goede apps 'afgeknaagd' worden Ipv beter. Althans bij Android. Als ze de mogelijkheid hebben dat ook met de CI software zelf te doen, behalve nog andere dingen, liever geen app....
Ik wil nl wel dat de integriteit van mijn fantastische CI gewaarborgd blijft.
Zelfs bij de updates in het UMC van de processor heb ik daar geen zekerheid over.
De 1e x dat mijn processor geupdate werd, had de Windows(...) computer een ordinaire crash (...) maar bij zo'n crash gaan alle data vd crashcomputer naar msofts. Daar zitten ook privedata bij. En daar gaan ze 'zorgvuldig ' mee om.... mmmm..

_________________
==> Groeten van Hans +poot van K&F, Hoor/Hulphonden; CI-jarig 7 april (2014) PlotsVrijwelHorende na vrijzwaar SH sinds '51. Liplezen, beperkt Gebaren <==


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06.04.2019 11:53 
Offline
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Geregistreerd: di 24.10.2017 16:52
Berichten: 24
Ik schiet niet veel op met de reactie van Cochlear. Dit schreven ze me: Het probleem dat u beschrijft is ons volledig onbekend en werd dan ook nog nooit eerder gerapporteerd. Ik ga er dus ook van uit dat dit probleem losstaat van het gebruik van de Nucleus Smart App.

Dus ja, nog maar eens een beetje verder zoeken...
Gr.,

Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06.04.2019 14:02 
Offline
Expert
Expert

Geregistreerd: zo 03.03.2013 21:11
Berichten: 459
gecondoleerd met het overlijden van je zwager.


Wat betreft je probleem....ik neem aan dat je de app van Cochlear al diverse keren opnieuw hebt geïnstalleerd?
Het is een vreemde zaak.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09.04.2019 17:33 
Offline
Expert
Expert

Geregistreerd: wo 11.03.2015 12:19
Berichten: 1725
Citaat:
Dus ja, nog maar eens een beetje verder zoeken...


wie zoekt, die vindt!

Kun je ergens een oude mobiel lenen? Hoe reageert de app dan?

Marja

_________________
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18.04.2019 11:05 
Offline
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Geregistreerd: di 24.10.2017 16:52
Berichten: 24
Het probleem is opgelost. De storing in mijn mobiel had niets te maken met mijn CI of met de app van Cochlear.
Het zat 'm in een te trage geheugenkaart. Niettemin, toch allemaal bedankt voor het meedenken.
Groeten,

Niek


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 18.04.2019 11:58 
Offline
Expert
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19.07.2014 13:58
Berichten: 377
Woonplaats: Voorburg
Dank voor het delen Niek!

Weer een stukje wijzer.

Groet,
Henk

_________________
Coördinator OPCI huiskamerbijeenkomsten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20.04.2019 00:46 
Offline
Gevorderd
Gevorderd

Geregistreerd: wo 16.05.2012 05:09
Berichten: 78
Juist, Niek, nu snap je waarom ik geen smartphone en vooral smsng niet, aan de CI wil: als het sys diagnose prog niet eens zo'n fout aan de gebruiker kan melden, zal de rest ook niet veel soeps zijn en een gewone camera zonder direct internet makkelijker.. (smsng wordt gedomineerd door msoft).
De app zelf werkte wel?

_________________
==> Groeten van Hans +poot van K&F, Hoor/Hulphonden; CI-jarig 7 april (2014) PlotsVrijwelHorende na vrijzwaar SH sinds '51. Liplezen, beperkt Gebaren <==


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


 

Wie is er online

 

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Dit forum maakt gebruik van cookies. Meer informatie | www.nvvs.nl