Het OPCIforum
Algemeen forum over Cochleaire Implantatie

Het is nu vr 15.11.2019 04:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
    Afdrukweergave Vorig onderwerp | Volgend onderwerp   
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geluiden
BerichtGeplaatst: wo 16.04.2014 12:21 
Beginner
Beginner

Hallo, mijn naam is Lydia en ik ben de dochter van een CI-draagster. Mijn moeder is in juli 2013 geopereerd en heeft sinds augustus 2013 het CI. Aanvankelijk ging alles prima tot een week of 3 geleden; plotseling begon zij gedurende zeker 2 uur harde geluiden te horen, harde pieptonen of zoals ze zelf zegt een orkest dat ontzettend vals speelt. Dat was in het begin nog om de paar dagen maar nu is het bijna dagelijks, ze hebben het CI al opnieuw ingesteld gisterenochtend, maar gisteravond had ze weer hetzelfde probleem. Mijn vraag is zijn er hier mensen die hiermee bekend zijn en hebben jullie daar een oplossing voor gevonden? Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Geluiden
BerichtGeplaatst: wo 16.04.2014 22:31 
Expert
Expert

Hoi Lydia,

Ik heb een vraag voor jou, heeft je moeder er alleen last van als zij het Ci draagt,
of blijft het geluid ook aanwezig als het CI niet op is.
want dan klint ht mij als 'tinitus' in de oren.

groet, Trea

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17.04.2014 11:44 
Beginner
Beginner

Hallo Trea,

Ze heeft Meniere en dus ook Tinnitus, dat is bekend. Alleen de Tinnitus is tot dusverre altijd redelijk rustig en verdraaglijk geweest. Het vreemde is dat dit sinds 3 weken ongeveer opeens veel en veel heftiger is terwijl zij haar CI al vanaf augustus 2013 dagelijks in heeft. Het zijn echte aanvallen, waarin ze helemaal niets kan verdragen; ook als het CI uit is blijft dit heel heftig in haar hoofd bezig. Er zal beslist een verband bestaan met de tinnitus (ben ik eigenlijk wel van overtuigd) ik zou alleen graag willen weten waardoor het nu zo heftig is, zodat we dat kunnen voorkomen. Op momenten dat ze die aanvallen heeft, heeft ze het gevoel gek te worden van alle geluid en staat haar het huilen nader dan het lachen....daarom zou ik graag een oplossing willen vinden. Maar bedankt voor je reactie!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17.04.2014 13:58 
Expert
Expert

Hoi Lydia,

Zelf heb ik ook last van tinitus, al 28 jaar en op dit moment als ik schrijf lijkt mijn rechter oor wel
in een helicopter te zitten, en dan doe ik mijn Ci dus af.
Ik heb mijn Ci ook nooit de hele dag op, ik doe een soort van middag dutje met mijn oor.
En dat je er knetter van wordt dat begrijp ik juist helemaal, maar je moet je dan focussen op andere dingen.
Het kan komen door dat ze verkouden is geweest, door stress, en als je erop let wordt het juist nog erger,
het komt niet door het CI, en over nieuw afstellen helpt nl ook niet.
Ga ff terug in de tijd, is je moeder verkouden geweest, grieperig, of is er iets gebeurt waar ze van is geschrokken.
ook kan vermoeidheid, en spanning de klachten verergeren. Ook heb ik Meniere waarvoor ik bethahistine slik.
Succes en ik volg dit blog op de voet :shock:

Trea

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22.04.2014 13:39 
Expert
Expert

Hallo Lydia,

Het lijkt mij het beste dat ze contact opneemt met het CI-team ook al is er een nieuwe afregeling geweest. Een bezoek aan de KNO arts lijkt mij in dit geval geen luxe.
Zelf heb ik geen ervaring met Tinitus of meniere. Dus ik kan hier niet over meepraten. Het lijkt mij wel inderdaad verstandig om na te gaan op welke momenten ze veel last heeft van deze geluiden. Dit kan dan ook bij een eventueel bezoek aan de KNO arts verteld worden.

Groetjes Thea

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23.04.2014 09:51 
Beginner
Beginner

Hallo Trea en Thea,

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties. Trea het verhaal dat jij vertelt past precies bij mijn moeder; ook een meniere patiente met uiteraard tinnitus en een CI. Goed te weten dat verkoudheid, stress, vermoeidheid en dergelijke dit verergert; ik neem aan dat wanneer dat voorbij is, het ook weer minder moet worden.

Ik kan me bij mijn moeder nu alleen vermoeidheid voorstellen. Gistermiddag had ze er last van en vanochtend vroeg alweer; ze werd er zelfs wakker van. Ze heeft vanochtend besloten om het CI vandaag eens even helemaal uit te laten om haar hersenen rust te gunnen. Ik ben benieuwd of dat gaat helpen.

Trea heb jij er ook zo vaak last van of valt dat als je helemaal fit bent wel mee? En wordt het op den duur ook minder?

Groetjes,

Lydia

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]