Gamen met CI

Hier kunnen oproepen geplaatst worden.

Moderator: Oliver

Plaats reactie
NoachB
Beginner
Beginner

Gamen met CI

Bericht door NoachB »

Hallo ik bem Noach, 23 jaar. Ik heb vandaag GO gekregen voor CI. Fijn, maar ik game graag en de arts gaf aan dat gamelgeluiden niet of minder goed zullen kunnen overkomen. Dat zou ik heel jammer vinden. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik zou dan graag vannje horen.
tc
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Gamen met CI

Bericht door tc »

Hoi Noach,

Met geluid van gamen horen heb ik geen ervaring. Maar in ieder geval zal je minder goed of niet kunnen richtinghoren. Wat je hoort is mede afhankelijk van je processorinstellingen. In de stilte van het kantoor waar mijn processor werd ingesteld kon ik de ventilator van de PC waarnemen.
Hartelijke groet van TC living in harmony with my freedom
Dirk
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Dirk »

Dag Noach,

Ook ik heb geen ervaring met game-geluiden van de pc, maar wel met andere geluiden zoals muziek (Spotify) en teamvergadering met collega’s (Teams). In beide gevallen gebruik ik een bluetooth verbinding tussen pc en mijn CI (Nuclues 6). Ik ervaar dat geluid als goed, muziek is herkenbaar en collega’s zijn goed verstaanbaar. Ik zou niet weten waarom je game-geluiden dan niet zou kunnen waarnemen.
Maar houdt er wel rekening mee dat je na de aansluiting eerst een tijdje moet wennen aan het nieuwe geluid. Als je meteen gaat gamen om te proberen “of het werkt”, dan wordt dat waarschijnlijk een teleurstelling. Je zult geduld moeten hebben. In mijn geval duurde het zo’n half jaar voor ik muziek weer redelijk kon horen en daarna werd het alleen maar beter.
Groeten, Dirk.
Oliver
Expert
Expert

Bericht door Oliver »

Hoi Noach,

Het kan inderdaad zijn dat de gamegeluiden wat minder overkomen. Nu zal dat bij een arcadegame wat minder belangrijk zijn dan bij sommige RPG, actie- of adventuregames. Maar de belangrijkste vraag lijkt me te zijn, wat je er nú van hoort? Ik denk dat je de bassen misschien wat gaat missen, maar in het midden en hoge bereik wel eens een compleet nieuwe ervaring zou kunnen krijgen. En als je aan je andere oor nog restgehoor hebt en gebruik maakt van een hoortoestel, dan krijg je daar wss nog genoeg bassen van binnen.
Kortom, wat games betreft zal het ongetwijfeld anders gaan klinken, maar dat hoeft niet per definitie slechter te zijn. Zeker niet als je eenmaal aan je CI gewend bent, dus geef het de tijd en je zou wel eens versteld kunnen staan over dingen die je (ook in games!) tot nu toe gemist hebt.
Groetjes, Oliver.
tc
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door tc »

Dirk schreef: wo 18.08.2021 13:39In beide gevallen gebruik ik een bluetooth verbinding tussen pc en mijn CI (Nuclues 6).
Hoe doe je dat Dirk? Ik dacht dat de N6 van Cochlear nog niet kon streamen en de N7 alleen met een iPhone of sommige Antroid telefoons.
Dirk
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Bericht door Dirk »

Dat doe ik met de telefoonclip. Daarmee kun je je Nucleus6 koppelen aan ieder bluetooth-apparaat.

Zie https://www.allesvoororen.nl/nl/cochlea ... gK32vD_BwE
tc
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door tc »

Dirk schreef: wo 01.09.2021 16:56Dat doe ik met de telefoonclip.
Ah, je gebruikt die tussenschakel. In je eerdere bericht leek je dat niet te doen
tc
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door tc »

Dirk schreef: wo 01.09.2021 16:56Dat doe ik met de telefoonclip.
Ah, je gebruikt die tussenschakel. In je eerdere bericht leek je dat niet te doen
Marja15
Expert
Expert

Bericht door Marja15 »

Ik speel wel eens spelletjes zoals Tetris, Bubbleshooter, Blocks.
Dan hoor ik die geluiden met de AudioLink of solo-apparatuur duidelijker dan gewoon met CI.

Maar jij speelt ingewikkeldere games met meer soorten geluid? Is het geluid van belang om het spel sneller te spelen?
Bij de spelletjes die ik speel is het puur visueel waar ik op reageer....
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.
Trea
Expert
Expert

Bericht door Trea »

Hoi,

Ik speel al mijn spellen uit met het geluid.
het geluid van spelletjes is namelijk zo irritant dat ik ze gewoon uitzet.
schiet spelletjes, bingo, homescapes enz ik speel alle spellen
zonder geluid. En ik kijk ook tv zonder geluid moet ik eerlijk bekennen.
Als ik thuis kom van het werk gaat mijn ci uit rond 1u en het is nu
al 6u geweest en heb hem nog niet weer opgedaan.

Trea
Marja15
Expert
Expert

Bericht door Marja15 »

Prima! Ik speel soms met geluid, soms zonder geluid, daar heb ik geen vaste regels voor!
Het is zo fijn om veel meer onderscheid in geluid te horen met CI. Dus ik kan er ook van genieten als het een relatief rustig geluid is met een spelletje.
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.
Plaats reactie