18 april 2017: Slotbijeenkomst SHiEC-project

Enquetes en projecten

Moderator: Oliver

Plaats reactie
OPCI

18 april 2017: Slotbijeenkomst SHiEC-project

Bericht door OPCI »

Het einde van het drie jarige SHiEC-project is in zicht. In het SHiEC-project is OPCI samen met de projectpartners Cochlear, VU Medisch Centrum Amsterdam en Otoconsult bezig geweest met het ontwikkelen van een applicatie, waarmee CI-gebruikers beter ondersteund worden. Lees meer ...
tc
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: 18 april 2017: Slotbijeenkomst SHiEC-project

Bericht door tc »

Nou Marja, dat is 'm!
Hartelijke groet van TC living in harmony with my freedom
Marja15
Expert
Expert

Bericht door Marja15 »

Joepie, dank je TC!

kun je de bijlage erbij laten doen, want ik zie niet waar die bijeenkomst is, er zit geen bijlage in.
Is de bijeenkomst wel in het Nederlands? De website is in het Engels...
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.
tc
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door tc »

Aangepast, de bijlage is te downloaden.

Ik heb niet gehoord dat de bijeenkomst in een andere taal is. Het project is ook in Nederland met Nederlandse deelnemers uitgevoerd.
Marja15
Expert
Expert

Bericht door Marja15 »

De uitnodiging is in het Nederlands, dus het zal ook wel in het Nederlands gegeven worden.
Amsterdam.
Er staan wat Engelse woorden.
Maar kunnen mensen dan thuis instellingen van de CI gaan veranderen?
Vroegdoof, als slechthorende oraal opgevoed. 2010: gebeurtenis X, geen diagnose van scheur en knap in oor. Instabiel binnenoor. Zal met CI stabiel geluid krijgen. Feb 2016: aansluiting CI.
tc
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Bericht door tc »

Nee, geen instellingen wijzigen. Wel info bekijken over het gebruik van het CI en tests doen waarmee je ook wat gehoortraining doet. T.z.t. meer details.
Oliver
Expert
Expert

Bericht door Oliver »

Dat is toch niks voor Marja! Ze is toch zeker nog geen 'elderly citizen'...!!! :hum: ;-)
Groetjes, Oliver.
Marja15
Expert
Expert

Bericht door Marja15 »

Destijds heb ik begrepen (presentatie waar o waar?) dat dit vooral voor oudere mensen bedoeld is die kilometers ver weg wonen van een CI-team. Denk aan Scandinavië of Canada. Oudere mensen hebben geen zin/puf om naar CI-team te gaan, dus de software van SHiEC biedt dan uitkomst.

Nee, het hoeft ook niet voor mij te zijn, maar het was een bewuste keuze om te weten wat er allemaal speelt (destijds toen de belangenorganisaties zouden federeren).
Plus een vermeldinkje van SHiEC in mijn boek :-) Wie weet krijgen alle CI-dragers over 20-30 jaar de software mee naar huis, toekomstmuziek :Nar_017:
Oliver
Expert
Expert

Bericht door Oliver »

Marja15 schreef:...Wie weet krijgen alle CI-dragers over 20-30 jaar de software mee naar huis...
Maar zo lang wil ik niet wachten! Tegen die tijd behoor ik wel tot de groep 'elderly citizens' en met een beetje pech kan ik het dan niet meer volgen... :niak:
(Hoewel mijn grootvader tot op hoge leeftijd heel goed bij was, dus waar maak ik me nu eigenlijk druk om?)
Groetjes, Oliver.
Marja15
Expert
Expert

Bericht door Marja15 »

Maar wij wonen in Nederland toch relatief dichtbij een CI-team? We hebben hier een goede infrastructuur, wegen en OV.
Er zijn genoeg mensen voor wie een bezoek aan het CI-team een daguitstapje is, uur of 3-4 rijden. Daar is het SHiEC in eerste instantie voor ontwikkeld, toch?
Plaats reactie